EKO:- Växjö – Lite bättre, lite lyxigare, lite billigare

Lite bättre, lite lyxigare, lite billigare

Sugen på en riktig shoppingupplevelse? Då får du inte missa EKO:- Stormarknads gigantiska varuhus som öppnar vid Grand Samarkand onsdagen den 19 mars. Här mixas välkända märkesvaror från fackhandeln med utvalda produkter till stormarknadspriser – och allt är billigare än du är van vid.

Ett helt nytt koncept kommer till länet när EKO:- Stormarknad öppnar sin 16:e sverigebutik vid Grand Samarkand. Koncernens vd, Ted Berggren, ser fram emot att introducera det unika konceptet för regionen.
– EKO:- för oss betyder ekonomisk. Det innebär att du handlar utvalda produkter riktigt prisvärt hos oss. Vare sig du väljer hårschampot från trendigaste frisörmärket, schampot för en tia eller om du väljer lyxdeodoranten med taxfreekänsla framför den med varuhusfeeling

På EKO:- hittar du alltså en helt unik kombination av märkesvaror och utvalda lågprisprodukter, säger Ted Berggren.
– Men, säger han bestämt, någon traditionell lågpriskedja är vi inte. Vi kan inte stå för att sälja varor där ett billigt pris är viktigare än produktens kvalitet. Det funkar inte för oss. Vi vill genomgående erbjuda bra varor.

EKO:- Stormarknad ägs av familjen Bergendahl sedan mitten av 70-talet. Det är samma ägare som till Glitter och Granit. Det nya varuhuset i Växjö erbjuder hela 7 000 kvadratmeter – alltså gott om plats för en riktig shoppingupplevelse.

Vi vill att ett besök hos oss ska vara mer än ”att åka och handla” – det ska vara en upplevelse! Det är roligt och överraskande att vandra runt bland butikens olika avdelningar, som erbjuder allt från lyxig taxfree-känsla för att sedan kliva in stormarknadens utbud av exempelvis tvätt-, rengörings- och städprodukter. Det blir en upplevelse av lyxshopping och lågpris på en och samma gång.

Dessutom har en omkring 700 kvadratmeter stor säsongsavdelning med fokus på vår och sommar byggts upp till premiären. Och den som gillar att grilla och fixa i trädgården kommer inte att bli besviken.

I samma princip bottnar valet av leksaker.
–  Bara leksaksavdelningen på EKO:- är större än en vanlig leksaksbutik och har stora ytor för Disney och LEGO, fast till ett lägre pris. Ungarna älskar att komma hit och älskar också vårt godisland med lösviktsgodis med över 200 sorter i premiumsegmentet och till ett överraskande lågt pris, säger Ted och berättar om den kramgoa maskoten Nallvin som går hem hos barnen.

I butiken finns det mesta. Allt ifrån mode, blommor och heminredning till bakelser och tårtor. Dessutom finns många olika klädshoppar med kläder för hela familjen som uppskattas av alla våra kunder, fortsätter Ted.

När nu butiken i Växjö öppnar sker det som ett led i EKO:- Stormarknads expansiva satsning i Sverige. Det mixade konceptet har visat sig vara framgångsrikt och omtyckt av kunderna. Växjö blir den 16:e butiken.
–  Här finns det du söker när du vill känna dig extra fin, ha det fint hemma eller vill unna dig något gott efter shoppingen i vår bistro & café-avdelning. Alltid till ett lågt pris. Det är ett helt nytt koncept för Växjö som bäst upplevs på plats, säger Ted Berggren som ser fram emot premiären den 19 mars.

EKO:- Stormarknads VD

Ted Berggren
Vd för EKO:- Stormarknad, ser fram emot att introducera
det nya konceptet för regionen.